بازدید مسوول کانون مساجد استان یزد از کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان صدوق


مسوول کانون مساجد استان یزد از کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان صدوق بازدید کرد. وی در این بازدید با مشکلات وتنگناهای کانون های فرهنگی هنری این شهرستان آشنا شد.

وی در این بازدید گفت: یکی از راهکارهای فرهنگ سازی مناسب، بازبینی برنامه های فرهنگی کانونهای مساجد است که با شناسایی نقاط ضعف و قوت باید تلاش بیشتری کنند.

مسوول کانون مساجد استان یزد اظهار داشت: برنامه ریزی دقیق و کارشناسی لازمه غنی ساری اوقات فراغت جوانان است که توجه به کیفیت ، متنوع و تخصصی کردن برنامه ها از ازجمله رویکردهای کانون مساجد دراین خصوص است.

حکیمیان گفت: با برنامه ریزی دقیق ومنظم برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان د رتمام فصول سال گام جدیدی را آغاز کزده ایم .

 گفتنی است در حال حاضر 3 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان صدوق فعالیت می کنند.

مشکلات کانونهای فرهنگی هنری مساجد صدوق مورد بررسی قرار گرفت


 طی نشستی با حضور امام جمعه صدوق، و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با مسوول کانون مساجد استان یزد مشکلات کانونهای فرهنگی هنری مساجد صدوق مورد بررسی قرارگرفت.

 مسوول کانون مساجد استان یزد گفت: از ابتدای سالجاری طی دو نوبت کتاب و تجهیزات کتابخانه ای به کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان ارسال گردیده است.

علی حکیمیان افزود: در نوبت اول کتابهای کمک آموزشی و در نوبت دوم کتابهای دینی، مذهبی و فرهنگی ارسال شد.

 وی گفت: همچنین طی 5 ماهه اول سالجاری اعتبارات مناسب با توجه به فعالیت هر کانون اختصاص یافته است. مسوول کانون مساجد استان یزد همچنین افزود: از کانونهایی که در ارتباط با فعالیتهای نماز و ایثار و شهادت به صورت تخصصی فعالیت نمایند حمایت جدی خواهیم کرد.

در ادامه این نشست نیز امام جمعه شهرستان صدوق و فرماندار این شهرستان خواهان مساعدتهای بیشترکانون مساجد استان به کانونهای فرهنگی هنری مساجد این شهرستان شدند.
راه اندازی یک کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان صدوق
با حضور امام جمعه صدوق، فرماندار صدوق و مسوول کانون مساجد استان یزد کانون فرهنگی هنری مهدیه شهرستان صدوق افتتاح شد.

علی حکیمیان مسوول کانون مساجد یزد در مراسم افتتاح این کانون گفت: تا پایان سال 1400 تمامی مساچد استان یزد دارای کانون فرهنگی هنری می شوند.

وی افزود : طی تفاهم نامه ای مابین ارشاد اسلامی یزد و ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد به این امر که تمامی مساجد استان دارای کانون شوند تاکید شده است .

حکیمان در ادامه از تهیه شناسنامه دار شدن مساجد در سطح استان خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با شناسنامه دارشدن مساجد فعالیتهای متمرکزی در مساجد صورت گیرد

افزایش 2 برابر کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان یزد تا پایان سالجاری
مسوول کانون مساجد استان یزدپیش بینی کرد که تا پایان سالجاری تعداد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان به 250 باب برسد.

علی حکیمیان طی نشستی در بافق افزود: درحال حاضر 150 کانون در سطح استان یزد فعالیت می کنند.

وی هدف از ایجاد این کانونها را ساماندهی و استفاده بهینه از تمامی ظرفیتها و امکانات مساجد بعنوان پایگاههای دین و دیانت و انجام فعالیتهای فرهنگی و مذهبی اعلام کرد.

مسوول کانون مساجد همچنین جذب بیشتر مردم به خصوص جوانان و نوجوانان به سمت و سوی مسجد را هدف دیگر ایجاد کانون در مساجد بیان کرد.

حکیمیان در پایان اظهار داشت: طرح تلاوت نور ، تفسیر همراه روزانه قرآن کریم در مساجد ،طرح شکوفه های بهشت، خانه های نور و حمایت از طرحهای قرآنی از عمده ترین فعالیتهای کانون مساجد استان یزد در بخش قرآنی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا